sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Sochi 2014

Nyt ovat olympialaiset päättyneet. Suomen saldo kisoista on viisi mitalia. Yksi kulta, kolme hopeaa ja Leijonien upea pronssi. Kiitos vielä leijonat upeasta elämyksestä. Kyllä oli hieno ottelu! Kiitos Teemu Selänne upeista vuosista leijonapaidassa. Teemun leijonaura on kestänyt koko minun lapsuuteni, nuoruuteni ja tämän hetkisen aikuisiänkin. Muistatteko vielä Teemun maitomainosta? Itse en koskaan sitä unohda, upea esikuva varsinkin meille nuoremmille! :) Itsellä on muuten ollut kunnia tavata Teemu henkilökohtaisesti Helsingin lastenklinikalla, missä hän on ahkerasti uransa aikana vieraillut. Teemu on niin lasten kuin meidän aikuistenkin suosikki. Onnea vielä kerra Olympia pronssista Teemulle ja muillekin leijonille!
Onnea myös ruotsalaisille, ruotsalaisten kisat menivät suomea paremmin. Saldona 15 mitalia; 2 bronssia, 7 hopeaa ja 6 kultaa! Hopee ei oo häpee! Voititte kuitenkin suomen lätkässä, harmi, mutta tosi asia. ;) Onnea ruotsi! Nyt alan seuraamaan olympialaisten päättäjäisiä, mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Nu blev vinter OS över. Finland vann fem medaljer. En guld, tre silver och en brons får ishockey. Tack igen för den underbara turneringen, finska lejonlaget! Jag är så stolt över er. Brons matchen var en riktig riktig bra match!

Tack för Teemu Selänne för alla dom här året du har spelat med Lejon skjorta. Teemu, 43år gammal, har spelat ishockey i Finska Lejonlaget från 1988. Jag var 6år gammal när han började! Jag har varit Teemu fan hela mitt liv!!! Hans karriär har pågått under hela min barndom, min ungdom, och den nuvarande vuxenlivet. Jag kommer fortfarande ihåg Teemus mjölkreklam var han satt i baren och bestälde mjölk. Vilken underbar idol till alla unga.
För mig har det varit äran att träffa Teemu personligen på barnsjukhuset i Helsingfors. Han har ofta kommit till barnkliniken att träffa patienterna. Teemu är idol för både barn och vuxna. Grattis en gång till från OS-Brons och tack för alla dom här år på Lejonskjorta!

Sveriges OS fick bättre än Finlands. Sverige fick 15 medaljer, två brons, sju silver och sex guld! Grattis till Sverige! Ni spelade bra OS-turnering. När sverige och Finland inte mötes på isen hejar jag sverige faktisk. Det var synd att Sverige vann inte OS-guld idag men det är inte dåligt att vinna silver ... ni ska vara glada att ni slog Finland. ;) Grattis!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti