tiistai 11. maaliskuuta 2014

Tavallinen arki-vapaa // Vanlig ledig dag

Mikä ihana vapaa-päivä! Aurinko paistaa ja ulkona on yli 10 astetta lämmintä! Rakastan tällaisia päiviä Tukholmassa! Aamu alkoi (kuten kaikki muutkin aamut) sillä että herättiin Emman kanssa ja alettiin tekemään aamupalaa. Aamu alkoi mansikka-,mustikka-,vadelma-,karhunmarja-,banaani-smootiella, joka on tehty soijamaitoon, sekä yhdellä paistetulla munalla. Tällä kertaa tein sen Tee se itse-tyyliin (do it yourself =DIY); paistoin kanamunan paprika-siivun sisälle. Nam!

Tänään ulkona paistoi aurinko heti aamusta. Ensin vietiin Emma tarhaan ja sitten suunnattiin kuntosalille. Ennen kuntosalia joimme aamukahvit kuntosalin vieressä olevassa kahvilassa. Sen jälkeen jaksaa hyvin treenata. Käymme salilla Haga-stanin Friskis och Svettiksessä. Tänään pieni lämmittely crosstrainerillä ja sitten kunnon reisi-, peppu- vatsalihas treeni. Treenin kruunaa vielä tietenkin sauna! Aah! Ei oo kyllä saunan voittanutta! Se jos jokin on sellainen paikka mitä ilman en osaisi elää! Kuntosalin jälkeen käytiin hakemassa vähän valoterapiaa solariumista. Tiedän, ettei se ole terveellistä, mutta uutta virtaa siitä kumminki saa. Solariumin jälkeen käytiin pienellä kävelyllä Råsundassa ja "haaveiltiin" sinne muutosta! :) Aurinkoisena päivänä kaikki talot näyttää todella upeilta! :) Siitä saatiinkin oikein kesä inspiraatio ja mentiinkin pesemään auto. Kyllä nyt kelpaa! :) Mä tulin kotiin tekemään lounasta ja sillä aikaa Micke haki Emman tarhasta. Ilta vietetään ihan kotosalla, arkirutiineja tehdessä. Syödän ruokaa, leikitään Emman kanssa kunnes se menee nukkumaan. Sitten vähän laatuaikaa sohvalla telkkaria katsellen ja huomenna taas töihin!

Vilken skön och ledig måndag! Solen skiner och det är mer än +10 grader varmt ute! Jag älskar sådana här dagar i Stockholm! Morgonen började (som alla andra morgnar) att Emma vaknade kl.07 och vi kom upp och började laga frukost. Våra dagar börjar med en smoothie som är gjord av jordgubbar,blåbär,hallon,björnbär,banan och sojamjölk. Sen stekte jag också en ägg. Den här gången stekte jag det med gör-det-själv (DO IT YOURSELF=DIY)-stil, jag lagade det runt skal av paprika. Yum!

Solen sken hela dagen,redan tidigt på morgonen. Först körde vi Emma till förskolan och sedan körde vi till gymmet-Friskis och Svettis i Hagastan. Innan gymmet brukar vi, Micke och jag, dricka kaffe i ett kafe som är brevid våran gym. Idag tränade jag uppvärmningen i crosstrainer och sedan hade jag väldig bra träning var jag tränade benen,rumpan och magen. :) Efter träningen naturligtvis badade jag i bastu. Det är så skönt!Vinns det något bättre än bada i bastun efter träningen? Inte om du frågar mig! :) Jag skulle inte kunna leva utan bastu! Efter gymmet åkte vi och solade i solarium. Jag vet att det är inte hälsosamt, men det är en skön ljusterapi så det få bli så. Efter detta gick vi på en kort promenad i Råsunda och samtidigt drömde vi om att flytta dit! :) På en solig dag, alla hus ser riktigt bra ut! :) Där fick vi en riktig sommarkänsla och vi åkte att tvätta bilen. Ja,nu är det gjord, nu ser våran lilla Fiat fin ut! :) Efter bil tvätten kom jag hem och lagade lunch samtidig när Micke hämtade Emma på dagis. Nu kommer vi att vara hemma på kvällen,vi kommer att njuta av våran vanlig kväll; Vi kommer att leka med Emma, laga middag och sen är det dags för Emma att gå och lägga sig. Sen lite soffa-tid och imorgon är det dags att jobba igen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti